Ce sa mancam ca sa ne facem bine mai repede

Cand ai o simpla raceala, sau o gripa, sau cand ai o gastroenterita, nu prea mai ai pofta de mancare. Alimentatia joaca un rol important in a ne insatatosii mai repede .

Cand ne imbolnavim. corpul are nevoie de mai multe calorii decat in mod normal. Alimentatia, deci trebuie sa fie adaptata din punct de vedere caloric, astfel sa aduca o mai mare calitate nutritionala .

In cazul unei imbolnaviri, trebuie sa ne favorizam o hrana semisolida, mai usor de inghitit. O supa-crema in locul unei ciorbe de legume, supa-crema de legume fiind mai vascoasa contine mai multe fibre si minerale

Mai sunt importante si alimenrtele cu aport mare de vitaminele C si D pentru a stimula sistemul imunitar . Ceaiul verde, ciupercile sau usturoiul sunt unele dintre alimente bogate in antioxidanti si vitamina D .Vitamina C se gaseste in cantitati mari in fructe precum kiwi, coacaze negre, citrice dar si in ardei .

Usturoiul si plantele medicinale ajuta cand e vorba de inflamatii si dureri. Insa daca cel iritat este chiar gatul si ne impiedica sa inghitim, alegem alimente de consistenta moale, precum piureurile, iaurtul sau omleta.

Ceaiurile calde ajuta de asemenea iar mierea, se stie este un bun remediu natural si cu efecte antiseptice. De asemenea oul, mai ales de tara, si tot ce inseamna culoare inchisa la legume si fructe, tot ce e fermentat ne protejeaza de gripa .

Remediul pentru sinuzita sunt curry si ardeiul iute, alimentele bogate in fibre, cum ar fii fulgii de ovaz si fructele ajuta digestia, fructele uscate, nucile si leguminoasele sunt recomandate contra constipatiei ,o ceasca de apa calda si lamaie poate stimula muschii digestivi .

Cand avem, insa, diaree, este esentiala hidratarea, de aceea este bine sa consumam supe de legume, continuam cu paste, apoi introducem progresiv orez, peste, carne slaba .

La greata si varsaturi putem manca banane, orez compot de mere, ceaiul de ghimbir. Aceste alimente sunt mai usor de retinut, pentru ca adera la peretii stomacului si ajuta la calmarea sistemului digestrv

O mare parte din apararea noastra imunitara se afla in sistemul digestiv. Flora intestinala este compusa din milioane de din milioane de bacterii care ne scapa de o parte din microbi. Prin urmare, sa consumati alimente bogate in probiotice, acele bacterii care regleaza flora intestinala,

Nu este bine sa tineti cure de sjabire daca v-ati imbolnavit, dietele si curele, duc la o scadere a proteinelor prezente in corp, care sunt indispensabile in lupta contra infectiilor.

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.