Vitamina D și importanța ei

Vitamina D este una dintre vitaminele cu importanță maximă pentru organismul uman, însă majoritatea persoanelor o neglijează deși aceasta este prezentă pană și în razele soarelui sau în alimente pe care le putem consuma zilnic.

Principala funcție biologică a vitaminei D este menținerea nivelelor normale de calciu și fosfor din sânge, ajutand la absorbția calciului, contribuind la formarea și menținerea oaselor puternice. Vitamina D dminuează chiar și riscul de producere al cancerului de sân, colon și al cancerului de prostată.

Ce poate provoca lipsa de vitamna D?

Deficitul de vitamina D provoacă sindromul metabolic, factor important pentru afecțiunile cardiovasculare și cele cerebrovasculare și poate duce chiar și la apariția diabetului zaharat.

Vtamina D joacă un rol important în menținerea sănătății plămânilor, fiindca deține o serie de proprietăți antiinflamatorii și în reducerea riscului de scleroză multiplă iar odată cu trecerea varstei, lipsa de vitamină D poate crește riscul apariției Alzheimerului

Care sunt simptomele lipsei de Vitamina D?

Stări de oboseală accentuată, dureri de spate sau slăbiciune osoasă, Stări de depresie, rănile carese vindecă mai greu, dureri musculare și căderea parului sunt cateva din semnele care ar trebui să ne atragă atenția.

Cum obținem vitamina D?

Alimentele precum pește, ficat de vită, brânză, ciuperci, gălbenușuri de ou, lapte, cereale integrale, sucul de portocale, iaurtul sau băuturile din soia conțin o doză de vitamina D iar consumate zilnic ne vor ajuta, cu siguranță. În același timp putem opta și pentru o combinație de vitamine din farmacie care să ne crească imunitatea organismului.

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.